Ремонт на дизелова помпа ГНП
Важен компонент от горивната система на дизеловия двигател е горивонагнетателната помпа (ГНП). Прецизната и непрекъсната работа на дизеловия двигател зависи от добре настроената ГНП помпа.
В случай на възникнала неизправност в помпата на двигателя, не се опитвайте да я поправите сами. За ремонт на дизелови помпи най-добрият вариант е да се обърнете към дизел сервиз за дюзи . Опитните специалисти на компанията ще извършват бърз и качествен ремонт на повредения детайл.
Ремонт на помпата на вашия автомобил с дизелов двигател е нужен, когато са налице следните поне един от тези проблеми:
– Трудно подаване на горивото от помпата към инжекторите на двигателя. По основно правило това води до стопяване на буталото. При последвалия ремонт ще е необходимо повреденият детайл да бъде заменен с нов.
– Прекомерно изтичане на горивото от дюзите. Причината за това е повреда в уплътненията, които трябва да бъдат сменени с нови или нов разпръсквач.
– Ако от двигателя се чуват тракащи неестествени звуци, това са симптоми на износване на дизеловата помпа и е необходимо тя да бъде проверена. Ако игнорирате появата на постоянният шум, ремонтът на дизеловата помпа може да струва доста пари и можете да завършите проблема с повреден двигател.
– По време на движение в автомобила възникват трудности с електрониката и ви светва лампата check engine. При съвременните дизелови двигатели електрониката се използва за настройване на степента на подаване на гориво и порция милиграми към дюзите. Автоматизираната система на дизеловите помпи може да излезе от строя когато има някакъв проблем. Тогава ще е необходима проверка, ремонт на помпата и настройването й на професионален стенд какъвто ние притежаваме.
В автомобилите и дизеловите двигатели най-скъпият компонент от горивната система е помпата с високо налягане. Този агрегат има сложно устройство и се състои от няколко основни елемента:
1.Гърбична шайба.
2.Бутална двойка или тройка.
3.Задържащи клапани
4. Подкачваща помпа за налягане.
5.Помпен елемент за впръскване на горивото.
6.Регулатор за нялагенето.
Всеки един от тези детайли изпълнява своята задача и общата им работа осигурява прецизността при подаване на гориво в горивната система в точния момент под определено налягане. И най-малките проблеми на детайлите на дизеловата помпа се отразяват сериозно на работните параметри, което влияе на общите експлоатационни характеристики на автомобила.
При ремонта на дизелови помпи задължително се извършват следните технически процедури:
1.Възстановяване на функциите на ГНП помпата с почистване настройка или замяна с нови части.
2.Рециклиране и настройване на дизеловите комън рейл дюзи
3.Ремонт на турбо компресор когато той е причина за проблем с дюзите.
4.Замяна на филтриращите елементи както в резервоара така и в топлообменника
5.Промиване на цялата горивна система и на дизеловата помпа със специални почистващи разтвори или ултразвук.
Основният ремонт на дизеловите помпи е насочен основно към възстановяването на ключовите работни елементи и цялостната конструкция на дизеловата помпа с високо налягане ГНП. CP1 CP2 CP3 и CP4 .
Ключов детайл в помпата с високо налягане е буталната двойка. Тя се използва за подаване на гориво в горивната магистрала на системата. Буталната двойка е излязла от строя, когато са налице някои от следните признаци:
Увеличен разход на гориво или бял дим.
Понижаване на налягането в горивната рейка или комън рейл системата което прави невъзможно стартирането на автомобила.
Неравномерна работа на двигателя на празен ход, прекъсване и пушек.
Понижаване на мощността на двигателя или прекъсване.
Основната причина за повреда на помпеният елемент на дизеловата помпа е използването на лошо некачествено гориво.